Πολιτική Ποιότητας του Τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας

                                                                                                                                                                                                                                                                                         pdf blue small

 ΕΘΑΑΕ_Πιστοποιημένο_ΠΠΣ.png

 

Η πολιτική ποιότητας του Τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας διαμορφώνεται δυναμικά και συνδυαστικά με άξονα στρατηγικούς στόχους και κεντρικές επιδιώξεις οι οποίες βρίσκονται σε αντιστοιχία και εναρμόνιση με τις ομόλογες πρακτικές από πλευράς του Ιδρύματος. Η φροντίδα για την παροχή άρτιας και υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης στους φοιτητές και τις φοιτήτριες, η ανάπτυξη της ανθρωπολογικής έρευνας και γνώσης, η καλλιέργεια της κατανόησης της κοινωνίας και του πολιτισμού με εφόδια τη συγκριτική, διεπιστημονική μέθοδο και την κριτική, ανοικτή προσέγγιση συστήνουν τη στρατηγική ανάπτυξης και προοπτικής του Τμήματος, και παράλληλα τους όρους αξιολόγησης του παρεχόμενου έργου και υπηρεσιών του σε όλα τα επίπεδα.

Η πολιτική ποιότητας του Τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας υπηρετείται ειδικότερα μέσα από τη διαρκή επιδίωξη των ακόλουθων, συμπληρωματικών σκοπών:

► Τη διαμόρφωση και τη συστηματική παρακολούθηση στην πράξη ενός ουσιαστικού, σύγχρονου, ανταγωνιστικού Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ στο εξής) με επίκεντρο το πολυπρισματικό πεδίο της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, προγράμματος το οποίο σε βάθος τετραετίας εφοδιάζει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές με επιστημονική πληρότητα και συνέπεια στο οικείο γνωστικό αντικείμενο, προσφέροντας όμως παράλληλα και μια σφαιρική γνώση του ευρύτερου χώρου των κοινωνικών επιστημών. Μέσα από το ΠΠΣ, διασφαλίζεται επιπλέον η ομαλή μετάβαση σπουδών στα διάφορα στάδια, καθώς και λαμβάνεται υπόψη η διαφορετικότητα- μέσα από ευέλικτες μαθησιακές κατευθύνσεις- και η ενίσχυση της αυτονομίας των φοιτητών και φοιτητριών.

► Την τακτή ανανέωση, βελτίωση, συμπλήρωση και ανάπτυξη του ΠΠΣ με γνώμονα τις σύγχρονες, καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους και την πολυεπίπεδη διδακτική μάθηση, και με βάση τις ετήσιες θεσμοθετημένες διαδικασίες (ΟΜΕΑ, Επιτροπή Προγράμματος), την αποτίμηση του ΠΠΣ στην πράξη, τις αξιολογήσεις των φοιτητών, τον διάλογο με άξονα τη διδακτική εμπειρία, τις σημαντικές συνεισφορές της έρευνας και της βιβλιογραφίας.

► Τη διασφάλιση της ποιότητας του προσφερόμενου διδακτικού /εκπαιδευτικού έργου, αφενός μέσα από τη χρήση νέων τεχνολογιών, εναλλακτικών και ελκυστικών μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας που ευνοούν την ενεργό συμμετοχή των φοιτητριών και φοιτητών, αφετέρου μέσα από τις διαφανείς, αξιοκρατικές διαδικασίες, επιλογής και εξέλιξης των διδασκόντων που διακρίνονται, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, για το ερευνητικό/επιστημονικό έργο τους.

► Τη συστηματική μέριμνα για τη διαμόρφωση ενός συνδυαστικού προσανατολισμού, εκπαιδευτικού, επιστημονικού, επαγγελματικού, προκειμένου οι φοιτήτριες και οι φοιτητές του Τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας να μπορούν να απασχοληθούν στο μέλλον σε ένα ευρύ φάσμα φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και να προσφέρουν με γνώμονα τις γενικές γνώσεις, την ανθρωπολογική ειδίκευση, την ευαισθησία, την επιστημονική και προσέγγιση τους έργο πολύτιμο σε τομείς όπως η εκπαίδευση, η κρατική διοίκηση, οι δομές υγείας, ο πολιτισμός, ο τουρισμός κ.ά. Προς την κατεύθυνση αυτή, το πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος (που συνεχώς αναπτύσσεται και εντάσσει νέους φορείς συνεργασίας) επιτρέπει στις φοιτήτριες και στους φοιτητές να αξιοποιήσουν τις θεωρητικές και μεθοδολογικές τους γνώσεις και να αποκτήσουν, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, εργασιακή εμπειρία.

► Την εξασφάλιση στο ΠΠΣ της σύνδεσης της έρευνας με τη διδασκαλία, μέσα από την ένταξη και εφαρμογή, πολλαπλών πρόσφορων επιλογών για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές του Τμήματος (π.χ. εκπόνηση εργασιών και πτυχιακής εργασίας, δυνατότητα συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα, θερινά σχολεία, Πρακτική Άσκηση, μικρής κλίμακας επιτόπιες έρευνες, προγράμματα κινητικότητας, σεμιναριακά μαθήματα, μαθήματα στην αγγλική γλώσσα επιμορφωτικές διαλέξεις, δράσεις του ΕΑΕ, διοργάνωση ημερίδων/συνεδρίων).

► Την ανάπτυξη μιας εξωστρεφούς ακαδημαϊκής φυσιογνωμίας του ΠΠΣ που ευνοείται από συνεχείς επαφές και αμοιβαίες ανταλλαγές των φοιτητριών και φοιτητών αλλά και (ιδίως) του διδακτικού προσωπικού εντός και εκτός Ελλάδας, αξιοποιώντας τις δια- τμηματικές συνεργασίες , τις συνεργασίες μεταξύ Ιδρυμάτων και ερευνητικών κέντρων τα προγράμματα κινητικότητας, τα διεθνή συνεδρία, τις δικτυώσεις, τις διεθνείς διασυνδέσεις.

Η αποτελεσματική εφαρμογή της πολιτική ποιότητας του Τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, όπως αυτή αποτυπώνεται στο ΠΠΣ, προϋποθέτει τη στενή και γόνιμη συνεργασία του διδακτικού/ερευνητικού και διοικητικού προσωπικού σε επίπεδο μονάδας και σε επίπεδο Ιδρύματος προς την εκπλήρωση του ίδιου μείζονος στόχου: της προσφοράς στις φοιτήτριες και στους φοιτητές ενός στέρεου, λειτουργικού, ανοιχτού στα νέα ερεθίσματά και τις επιστημονικές προκλήσεις προπτυχιακού προγράμματος σπουδών. Ενός προγράμματος που επιδιώκει , μέσα από την αποτίμηση την αξιολόγηση, τη σύγκριση , τη βελτίωση να ανταποκριθεί με συνέπεια στις ακαδημαϊκές/επιστημονικές απαιτήσεις και προοπτικές ενός σύγχρονου Τμήματος με αμιγώς ανθρωπολογικές σπουδές, εφάμιλλου σε εύρος και ποιότητα όπως κατέδειξε η Εξωτερική Αξιολόγηση του 2013 με αντίστοιχα Τμήματα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στα πανεπιστήμια του εξωτερικού.